Как в Мариуполе сворачивается демократия – на примере городского бюджета

Представитель общественной организации ИГ «Вместе» Олег Харченко считает, что в Мариуполе инструменты демократии все больше напоминают ширму, за которой прячутся непрозрачность, коррупция, монополизм власти. На примере бюджетного регламента он показывает, что Мариуполь, имея самые прогрессивные инструменты управления, все больше скатывается к системе единоличного принятия решений.

Прочитавши інформацію про створення робочих груп для написання Стратегії 2030, згадалась одна «тема», про яку усе руки не доходять написати.

Справа була у наступному. Колись мене покликали розповісти людям про Бюджетний Регламент. Що це таке і з чим його їдять. Я почав готуватись, знайшов документи, вивчив їх і з’ясував цікаву річь.

Бюджетний Регламент - це такий документ який регламентує бюджетний процес, така собі «дорожня карта».  В Маріуполі прийняли найпрозоріший Бюджетний Регламент, у якому прописано, як створюється робоча група і хто входить до її складу, а також хто може вносити пропозиції щодо включення до бюджету тих чи інших витрат. Найпрозоріша влада дозволила громадськості увійти до складу робочої групи і формувати бюджет. 

У 2016 році, згідно Розпорядження міського голови від 28.07.2016 № 393 р., до складу робочої групи з формування бюджету Маріуполя на 2017 рік були включені 2 представника громадськості: Забавін Д.В. та Муглі Л.В.

 При формуванні робочої групи у 2017 році, відповідно до Розпорядження міського голови від 30.10.2017 № 378 р, представників громадськості до її складу включено не було.

Розпорядження міського голови «Про створення робочої групи з питань формування проекту рішення міської ради про міський бюджет м. Маріуполя на 2019 рік та прогнозу на 2020-2021 роки» від 02.11.2018   № 406 р, на сайті міської ради відсутнє.

Для формування складу робочої групи з формування бюджету Маріуполя 2020, я закликав через Фейсбук представників ГО надати пропозиції щодо включення представників громадськості. Відізвалось ГО «Дій - Маріуполь» (Ванда Вєровська), і ми, від ГО «Ініціативна група «Разом!» висунули мене.  На що отримали відповідь мовляв «рожей не вышли», можете побалуватися з громадським бюджетом, там все рівно все вирішується відкритим голосуванням. Аналогічну відповідь отримало ГО «Дій». Обурившись, що чиновник (Орлов) не виконує рішення Ради, яке прийняли більшістю голосів депутати ОППО і підписав мер, ми написали скаргу. На що отримали «извините, были не правы, исправимся». Трохи згодом з’явилось Розпорядження міського голови про включення до складу робочої групи Харченко О.В. – як представника ГО «ІГ «Разом» і Бородіна М.В. – як представника фракції «Сила людей». 

Ну а далі все відбувалось як завжди у найпрозорішому місті - робоча група ЖОДНОГО РАЗУ не збиралась.

Я спитав «ЧОМУ» від ГО «ІГ «Разом!», а Бородін спитав як депутат. На що отримали дві відповіді з одним і тим самим текстом на двох: «пропозицій від депутатів не було отримано, тому була відсутня необхідність в зібранні робочої групи». 

Досі сидимо гадаємо, до чого тут пропозиції депутатів до зібрання робочої групи з формування бюджету? 

Максим Бородін виступив на «бюджетній» сесії, але той же Орлов йому відповів: «Ми Вам все роз’яснили у письмовій відповіді».

То ж маємо результат: бюджетний регламент в міськраді Маріуполя є, але бюджет міста приймається без участі громади. Все як завжди...

P.S. Документы, подтверждающие факты, изложенные в блоге Олега Харченко, имеются в распоряжении редакции.

Мариуполь бюджет
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции

Комментарии