Бриз з пірсу, або Кому в Маріуполі довірили реконструювати міську пам'ятку
У 2015 році в останні дні правління міського голови Хотлубея Ю.Ю., про якого вже потроху починають забувати, хоча ще 6 років тому здавалося, що він назавжди, з колишнього яхт-клубу «Азовсталь» було створено Комунальний Заклад «МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ ВОДНОСПОРТИВНИЙ КОМПЛЕКС».
У зону відповідальності цього закладу входить такий нині затребуваний маріупольцями пірс. Занедбана споруда у 2020 році зазнала фантастичного перевтілення і перетворилась у сучасне місце чисельних фотосесій та відпочинку містян. З ремонтом пірсу допомогли металурги робочими руками та будівельними матеріалами. А нову огорожу із вмонтованими ЛЕД-лампами та лавочки з урнами підрядники встановлювали вже за бюджетний кошт. Замовником послуг з встановлення перильного огородження виступив зазначений вище Комунальний заклад.
Далі трішки цифр та деталей. Слідкуйте за руками, як кажуть. 28 травня 2020 року була оголошена процедура закупівлі у системі Prozorro на суму 3,75 млн. грн. Досить велика закупівля зацікавила 4 учасників. Вони задавали доцільні питання Замовнику щодо досить вибагливих технічних вимог до виготовлення майбутніх перил нового пірсу. На запити було отримано слушну відповідь, що застосування обраної Замовником складної технології захисту металу від корозії та старіння обумовлено складними умовами експлуатації у прямому контакті з морською водою, що є дуже агресивним середовищем. За результатами торгів усі учасники, а їх було четверо, знизили ціну. Хтось на 10%, а хтось майже на 50%.
Замовник відхилив 3 з 4-х пропозицій. Дві через аномально низьку ціну, а третю через відсутність деяких документів, які вимагались від учасників. Не знаю, чи вимагав Замовник обґрунтування аномально низької ціни від учасників, але згідно з Законом для цього надається один робочий день з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. А от щодо відсутності у складі тендерної пропозиції деяких документів, то тут Закон вимагає від Замовника розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей не менш ніж за два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. Я не знайшов повідомлення від Замовника до учасника ТОВ ”SWC” з вимогою про додання необхідних документів. В протоколі засідання тендерного комітету Замовника зазначено жорстко: «Відхилити пропозицію ТОВ ”SWC” через не відповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації». Різниця між пропозицією ТОВ ”SWC” і переможцем -ТОВ ""ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ"" склала 800 тис. грн.
Як наслідок, переможцем було визначено компанію, яка, як не дивно, надала найдорожчу пропозицію, а саме ТОВ ""ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ"".
Але на цьому історія не закінчилась. Державною аудиторською службою України було прийнято рішення про початок моніторингу цієї процедури закупівлі. Внаслідок проведення моніторингу було виявлено 4 (чотири) порушення, і, як наслідок, Замовник розірвав договір, укладений з переможцем.
Але ж роботи по пірсу треба було закінчувати, тому 27 серпня 2020 року Замовник оголосив новий тендер. Цього разу бажання приймати у ньому участь виявили тільки 2 компанії. Одна, яка попереднього разу надала найнижчу ціну, і інша, яка була визнана переможцем.
На цих торгах колишній переможець вирішив не знижувати ціну навіть на 10%. Але це й не було потрібно, бо Замовником, на відміну від перших торгів, було прийнято рішення що головним критерієм вибору переможця буде не ціна, а умови розрахунку. Тобто, для порівняння будуть використовувати не реальну ціну за договором, а так звану «приведену» (віртуальну), яка менша реальної на коефіцієнт, визначений Замовником. Оскільки ТОВ ""ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ"" погодилось розпочати роботи без передплати, то Замовник порівнював з іншим учасником ціну не 3,75 млн., зазначені в пропозиції, а 2,625. Ще до початку процедури, інший учасник, ТОВ "ВТК "ФЛЕКС-МАРКЕТ", запитував у Замовника про можливість збільшити строк поставки цього тендера, бо як виробник розумів, що за 3 тижні нереально виконати такий великий обсяг роботи. Але Замовник відповів що «Термін виконання послуги по встановленню перильного огородження залежить від дати відкриття пірсу», тобто до 16.10.2020 року. Себто обов’язковою умовою було встигнути до місцевих виборів.
А от переможця такий малий термін не злякав, бо, на мою думку, перильні огородження вже були їм виготовлені за першим договором, який був розірваний за ініціативою Держаудитслужби.
Стало цікаво, що ж це за птах такий - ТОВ ""ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ"". Відкриті державні реєстри розповіли наступне. Компанія зареєстрована 24.01.2018 р., основний вид діяльності - 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель. Після реєстрації одразу зайнялась співпрацею з маріупольськими комунальними підприємствами через участь у Prozorro. За 2018 рік виграли тендерів на 18 млн, з приватними Замовниками не працювали.
У 2019 році кількість виграшних тендерів зросла до 41,7 млн., але з’явились і приватні Замовники на 30-35 млн. У 2020 році підприємство перестало працювати з приватними Замовниками і зосередилось виключно на бюджетних замовленнях. Загальна сума договорів склала 101,95 млн. грн. Отже, згідно реєстру Prozorro, ТОВ "ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ" - компанія, яка успішно отримує бюджетні замовлення і стрімко розвивається.
А от інший реєстр, а саме реєстр судових рішень, надає вже не таку позитивну, але не менш цікаву інформацію про це підприємство, адже інформує про внесення 08.06.2018 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018050000000378 кримінального впровадження за ознаками ч.3 ст. 191 КК України. На думку слідчого, посадові особи КП «Міське управління капітального будівництва» (ЄДРПОУ 04011733) на користь посадових осіб ТОВ "ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ" (ЄДРПОУ 41886183) намагалися здійснити розкрадання бюджетних грошових коштів шляхом підписання та внесення до актів виконання робіт форми КБ-2 недостовірних відомостей про обсяги виконаних робіт за неякісно виконані роботи за договором № 59/2018 від 31.05.2018. Об’єкт виконання робіт - «Будівництво в’їзного знаку по проспекту Миру у Центральному районі міста Маріуполя, при в’їзді в місто Маріуполь з траси «Мангуш-Маріуполь». Співробітник слідчого відділу СУ ГУНП в Донецькій області прохав суд вилучити речі та документи по справі та призначити судову будівельно-технічну експертизу. На жаль, слідство за цією справою ще досі триває, тому не має можливості зробити висновок був злочин чи ні.
Крім того реєстр судових рішень видає декілька адміністративних справ за якими комунальні підприємства Маріуполя звертаються про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДПС у Донецькій області, а третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача: ТОВ "ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ". Станом на сьогодні ні одна з судових справ не розглянута по суті, тому висновки робити рано. Але, як відомо, диму без вогню не буває. Проте комунальні підприємства, що фінансуються з бюджету, продовжують обирати ТОВ "ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ" переможцем своїх закупівель.
А інколи виникають ще більш цікаві ситуації, коли одні комунальні Замовники, мабуть, настільки зближуються з Підрядниками що інколи разом приймають участь в якості «конкурентів» у закупівлях інших комунальних підприємств. Так, на закупівлю асфальтобетонної суміші для ККП "МАРІУПОЛЬТЕПЛОМЕРЕЖА" разом з профільним підприємством-виробником цієї самої суміші ККП «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» прийшло й ТОВ "ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ".
Відомо, що на балансі ККП «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» є аж два асфальтних заводи подарованих ПрАТ «ММК імені Ілліча», а от чий асфальт збиралось запропонувати Маріупольтепломережі ТОВ "ПСК "ЕВРОСТРОЙПРОЕКТ", наразі не відомо. Нагадує просту «допомогу другу» задля створення умовної конкуренції.
Так що, це не «вітер корупції» в Маріуполі. Так, просто легкий бриз з пірсу. «Бриз корупції».
Коментарі