17 маріупольських підприємств борються з Метінвестом за повернення боргів
17 маріупольських компаній, які виконували підрядні роботи на комбінаті «Азовсталь» та ММК ім. Ілліча, вже півроку намагаються добитися від Метінвесту Ріната Ахметова заплатити їм за виконану роботу.
Загальна сума боргу складає більше 200 млн грн.
Всі роботи були виконані до лютого 2022 року. Більшість підрядів закрита актами виконаних робіт. Проте попри існуючи зобов’язання, Метінвест відмовляється сплачувати борги.
Керівники підрядних організацій розповідають, що Метінвест і до повномасштабної війни інколи затримував розрахунки з підрядниками. Проте у відносно мирні часи будівельні та ремонтні компанії мали можливість працювати в інших містах, на інших замовленнях, брати кредити в банках, щоб перекривати фінансові прогалини, які з’являлись кожного разу після несвочасних розрахунків Метінвесту. Проте зараз, коли Маріуполь зруйнований, а разом з ним зруйновані і всі виробничі потужності компаній, вони позбавлені можливостей для відновлення.
«Для багатьох з нас виплата цих грошей, які ми заробили, - це питання порятунку – і нашого бізнесу, і людей, наших працівників. Близько 2500 маріупольців через дії Метінвесту залишились без заробітної плати. І це зараз, коли вони вимушені скитатися країною, орендувати житло і практично виживати», - кажуть власники компаній, які звернулись до 0629 по допомогу в поширенні інформації щодо ситуації.
Дехто з цих компаній окремо звертались до Метінвесту з проханням хоча б підтвердити свої борги, проте навіть цього вони не змогли отримати.
Як вже писав 0629, влітку група підрядників звернулась з відкритим листом до Офісу президента, компанії Метінвест, мера міста Вадима Бойченка, але отримала майже однакову відповідь: чекайте на репарації від росії.
Проте суди з росією можуть тривати роками. А це значить смерть для близько 20 маріупольських компаній (їх більше, ніж в списку, не всі, хто чекає на виплати від Метінвесту, наважились долучитись до відкритого звернення).
«У Метінвеста є гроші. Всі акціонери, попри втрати, отримали дивіденди в кінці року. Ахметов побудував термінал на кордоні з Польщею. Тобто гроші є, але їх немає лише для того, щоб сплатити свої борги», - кажуть маріупольські підрядники.
Зараз Менінвест розпочав процедуру банкрутства ММК імені Ілліча та «Азовсталі». Також є інформація, що така ж процедура розпочинається і стосовно «Метінвест Інжиніринг» - основного замовника підрядних робіт.
«Ми вважаємо, що банкрутство – це ще один спосіб позбавити себе необхідності платити за рахунками. Випадок з ММК ім. Ілліча, коли Метінвест відмовив у виплатах підприємству, яке терміново виконало роботи щодо відновлення підлоги на стані 1700, може бути підтвердженням цих думок», - розповідають підприємці.
Ми тиждень тому звернулись до компанії Метінвест з письмовим запитом щодо ситуації. Але досі не отримали відповідь.
Читайте також:
Новинський вийшов із Смарт Холдингу. Метінвест рятує репутацію
Мобілізований маріуполець судиться з Метінвестом через невиплату зарплати
Гідність навпаки. Як Метінвест банкрутить маріупольське підприємство