• Головна
  • Справа маріупольського «міністра освіти» Мірошниченка. Адвокат оскаржив заочний арешт
17:52, 19 вересня 2023 р.
Надійне джерело

Справа маріупольського «міністра освіти» Мірошниченка. Адвокат оскаржив заочний арешт

Вже рік тривають слухання по справі підозрюваного у державній зраді маріупольця В’ячеслава Мірошниченка. Він погодився на співпрацю з ворогом і очолив "міністерство освіти Маріуполя". Зараз складається враження, що адвокат підсудного затягує процес.

Нагадаємо суть справи. В березні 2022 року колишній директор маріупольського морського ліцею В’ячеслав Мірошниченко виїхав їз окупованого Маріуполя і опинився в Мангуші. Звідти зв’язався з департаментом освіти Маріупольської міської ради і повідомив, що виїхав. Але невдовзі він отримав пропозиції від окупаційної влади повернутися в Маріуполь і очолити напрямок освіти. Окупаційні ЗМІ навіть назвали цю посаду «міністром освіти».

Справа маріупольського «міністра освіти» Мірошниченка. Адвокат оскаржив заочний арешт, фото-1

Невдовзі в соціальних мережах з’явилося відео, де В’ячеслав Мірошниченко разом з колаборантами, а також представниками уряду Російської Федерації проводять день відкритих дверей у 53 школі Маріуполя і запрошують до навчання дітей, але не в українські, а в російські школи.

Влітку 2022 року В’ячеслав Мірошниченко було заочно повідомлено про підозру у державні зраді. Восени суд почав заочний розгляд справи. Але вироку суду досі немає.

Справа маріупольського «міністра освіти» Мірошниченка. Адвокат оскаржив заочний арешт, фото-2

Справа у тому, що адвокат підсудного, Ляшенко І.І., подав апеляцію на заочне рішення суду заарештувати Мірошниченка.

Дивно, що адвокат опікується заочним арештом, якщо все одно його підсудний знаходиться на окупованій території, оголошений у розшук і заарештувати його ніякої можливості немає.

Аргументація адвоката, яка міститься у ухвалі Апеляційного суду, який розглядав апеляцію адвокату, не менш дивує.

Ось як аргументує незаконність рішення про арешт підсудного Мірошниченка його адвокат.

«На думку апелянта, під час розгляду клопотання прокурором не було доведено, що існують ризики, передбачені ст. 177 КПК України, як і не доведено, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів, ніж тримання під вартою, не зможе запобігти ризикам, зазначеним у клопотанні старшого слідчого.

Крім того, захисник стверджує, що під час розгляду клопотання слідчим суддею не в повній мірі було враховано дані про особу підозрюваного, а саме те, що ОСОБА_8  (цим номером в ухвалі суду позначений пан Мірошниченко) має постійне місце проживання та міцні соціальні зв`язки, позитивно характеризується, а також раніше не судимий».

Підкреслимо. Мірошниченко – знаходиться в окупації. Працює на окупантів. Ламає свідомість дітей, насаджуючи думку про те, що їхньої країни не існує.

Але ж, на думку адвоката,  хтось його позитивно характеризує.

Київський апеляційний суд не задовільнив скаргу адвоката і залишив у силі рішення суду щодо заочного арешту підсудного Мірошниченка.

Його звинувачують згідно до частини 2 ст. 11 Кримінального кодексу України. Це державна зрада, вчинена в умовах дії воєнного стану. Найтяжчий злочин, який карається від 15 років до довічного ув’язнення з обов’язковою конфіскацією майна.

В матеріалах справи склад злочину описується наступним чином.

«Громадянин України  Мірошниченко (в ухвалі суду зазначений як ОСОБА 1), перебуваючи у не встановленому досудовим розслідуванням місці на території м. Маріуполь, Донецької області, достовірно володіючи інформацією, що з 24 лютого 2022 року підрозділами збройних сил та інших військових формувань Російської Федерації, здійснено повномасштабне вторгнення на територію суверенної держави Україна та розуміючи, що вчиняються дії, направлені на зміну меж території України в порушення порядку, встановленого Конституцією України, свідомо та добровільно прийняв рішення у період воєнного стану перейти на бік ворога, тобто на сторону окупаційної влади Російської Федерації, з метою вчинення дій на шкоду державній безпеці України, а також надавати представникам Російської Федерації допомогу в проведенні підривної діяльності проти України, встановленні окупаційного режиму на тимчасово захопленій території м. Маріуполя Донецької області.

Реалізуючи свій злочинний умисел, Мірошниченко, обіймаючи посаду директора комунального закладу «Маріупольського морського ліцею Маріупольської міської ради Донецької області», у невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, після повної окупації військовослужбовцями збройних сил Російської Федерації території м. Маріуполь Донецької області, тобто після 1 березня 2022 року, перебуваючи на території зазначеного міста, усвідомлюючи, що в Україні введено воєнний стан, керуючись ідеологічними та корисливими мотивами, добровільно погодився на співпрацю з окупаційною владою Російської Федерації, зокрема на їх пропозицію обійняти посаду, пов`язану з організацією освітнього процесу, а саме міністра освіти міста Маріуполя Донецької області.

У невстановлені досудовим розслідуванням дату та час Мірошниченко окупаційною владою Російської Федерації був призначений на посаду міністра освіти міста Маріуполя Донецької області та отримав повноваження з виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій щодо здійснення освітнього процесу на території міста Маріуполя.

Використовуючи отримані повноваження Мірошниченко спланував та організував освітній процес у навчальних закладах міста Маріуполя за освітніми стандартами та навчальними планами Російської Федерації, процес видачі атестатів випускникам шкіл за стандартами країни-агресора та отримання навчальними закладами підручників Російської Федерації, виїзд вчителів на курси перепідготовки за навчальними програмами Російської Федерації, із повним виключенням з освітнього процесу вимог до обов`язкових результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти України. Крім того, останній використовуючи надані йому повноваження, підшукав та організував призначення на посади директорів навчальних закладів м. Маріуполя, які погодились співпрацювати з окупаційною владою Російської Федерації.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про освіту» освіта є державним пріоритетом, що забезпечує інноваційний, соціально-економічний і культурний розвиток суспільства.

Статтею 1 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначено, що державні стандарти повної загальної середньої освіти - документи, що визначають загальні обсяги навчального навантаження здобувачів початкової, базової середньої, профільної середньої освіти, вимоги до їх компетентностей і до згрупованих за відповідними освітніми галузями обов`язкових результатів навчання, яких вони мають досягти на відповідному рівні повної загальної середньої освіти.

Так, Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 21 лютого 2018 року № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 року № 688) передбачено, що метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь. До ключових компетентностей, серед іншого належать: вільне володіння державною мовою, спроможність діяти як відповідальний громадянин та брати повноцінну участь у громадському та суспільному житті, спираючись на критичне оцінювання основних подій національної, європейської та світової історії, а також повагу до прав людини та верховенства права, цінування культурного розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України.

Також, Державним стандартом базової середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898, визначено, що метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу. Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови, плекання в учнів любові до рідного краю.

Натомість Мірошниченко , співпрацюючи з окупаційною владою, перейшовши на бік ворога в умовах воєнного стану, діючи умисно на шкоду суверенітетові, обороноздатності, державній та інформаційній безпеці України, запровадив у школах м. Маріуполя Донецької області освітній процес, який повністю протирічить меті як початкової так і базової середньої освіти в Україні та який формуватиме знання, інші компетентності та світогляд здобувачів освіти спрямовані на возвеличення Російської Федерації, її історичної ролі та відповідно заперечення існування культурних цінностей українського народу, його історико-культурних надбань і традицій, української мови, що має своєю кінцевою метою збуджувати агресію та ненависть до України.

Крім того, з метою підтримки дій окупаційної влади Російської Федерації, 20.04.2022 організував та прийняв участь у постановочному відео для пропагандистських засобів масової інформації окупаційної влади, на яких зустрічався у приміщенні школи № 53 із представниками окупаційної влади Російської Федерації.

Ось це ВІДЕО 

Таким чином, Мірошниченко своїми умисними діями, спрямованими на проведення підривної діяльності проти України у період воєнного стану, добровільно та активно сприяв окупаційній владі Російської Федерації у веденні війни проти України.

Судовий розгляд справи триває.

Більше про колаборантів та зрадників читайте в нашій СПЕЦТЕМІ

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Маріуполь #колаборанти #Мірошниченко
live comments feed...