Маріуполь обігнав Бердянськ за розвитком туризму, - ФОТО
Маріуполь посів перше місце за розвитком культурного туризму серед міст Приазов'я, обігнавши Бердянськ, Мелітополь та Кирилівку.
Як повідомляє "Маріуполь - туристичне місто", визначали індекс розвитку культурного туризму курортних територій Приазов’я експерти Асоціації Гостинності у рамках проєкту за підтримки Українського культурного фонду.
Вони взяли п’ять основних міст Приазов’я, у які щороку влітку приїздять тисячі туристів: Бердянськ, Генічеськ, Кирилівка, Маріуполь та Мелітополь.
Індекс розвитку культурного туризму складався з 10 критеріїв, які поділили по двох напрямках: інституційна спроможність та туристична привабливість. За кожен індикатор виставляли бали від 1 до 5.
"Оцінку ставили на основі складної методології, яка включає аналіз багатьох джерел, у тому числі інтернет-джерел (Google-запитів, моніторингу TripAdvisor та Booking.com), глибинні інтерв’ю з експертами та опитування потенційних туристів", - говорять організатори.
У кожному з приазовських міст оцінювалися три види культурних магнітів: магніти матеріальної культурної спадщини (архітектура, знакові місця, музеї, галереї тощо); магніти нематеріальної культурної спадщини (кухня, традиції, обряди, звичаї, ремесла) та фестивально-подієві магніти.
Маріуполь посів перше місце (3,9 балів), далі з однаковим результатом йдуть Бердянськ і Мелітополь (2,6 балів), Генічеськ і Арабатська Стрілка (2,4 бали) та Кирилівка (1,6 бали).
У Бердянська низький рівень представництва (у місті немає інституції, яка б займалася розвитком культурного туризму) та відсутні фестивалі й масштабні культурні події, як і в Мелітополя. У Кирилівці просідають майже всі індикатори.
Потенційними магнітами матеріальної культурної спадщини Маріуполя були визначені: архітектурна спадщина Віктора Нільсена, мозаїки українського модерну та музеї міста.
А ось цікавими для туристів магнітами нематеріальної культурної спадщини експерти зазначили автентичну Приазовську кухню, грецькі традиції та поселення, німецьку культурну спадщину.
Головними подіями Маріуполя і експерти, і опитані туристи назвали фестивалі ГОГОЛЬFEST, MRPL City Festival, Mariupol Classic та потенційний широкомасштабний фестиваль грецької культури.
Експертами було визначено сильні сторони Маріуполя у розвитку культурного туризму:
- унікальні фестивалі;
- рівень представництва (культурний туризм розвивають на рівні окремого комерційного комунального підприємства, а не на рівні сектору з двох спеціалістів, як в інших містах);
- обсяг фінансування (для об’єктивності брався показник на одного мешканця);
- кількість магнітів матеріальної культурної спадщини;
- культурно-туристичні маршрути.
Разом з тим, експерти звернули увагу на сфери, які потребують негайного вдосконалення, а саме:
- цілепокладання (у стратегічних та програмних документах необхідно визначити культурний туризм як один з пріоритетів розвитку Маріуполя);
- підвищити активність інституцій громадського сектору у туризмі (створити відповідну сильну громадську організацію);
- посилити туристичний супровід (збільшувати кількість гідів).
Головна експертка проєкту Анна Романова надала свої рекомендації для ще більшого розвитку культурного туризму Маріуполя:
- занести культурні об’єкти до Реєстру пам’яток матеріальної спадщини;
- відновити пам’ятки за рахунок коштів державного і місцевого бюджетів, меценатів, міжнародних донорських організацій, діаспори;
- проводити грецькі весілля у національному природному парку "Меотида";
- популяризувати німецькі та грецькі культурно-пізнавальні маршрути серед діаспори;
- розвивати заклади грецької традиційної кухні;
- запровадити "Школу Гідів", підготовити як мінімум 10 гідів;
- працювати з кіностудіями, запрошувати на зйомки фільмів.
Приазов’я має розвиватися не лише як територія пляжного туризму, а як дуже цікавий регіон з точки зору культурного туризму. Цікава архітектура, колоритна кухня, етнічне різноманіття, скіфські кургани, Кам’яна Могила, безліч музеїв та запальні фестивалі – на основі всього цього можна створити туристичні продукти, які будуть приваблювати туристів цілий рік, а не лише влітку, коли море тепле і нема медуз", – зазначила Анна Романова.
Як бачимо, якщо ще кілька років тому Бердянськ називали туристичною перлиною Приазов'я, то зараз ситуація змінилася на користь Маріуполя.
Читайте також: Листівки з краєвидами Маріуполя мандруватимуть світом, - ФОТО
Світло з металевих простріляних труб. Маріупольська синагога не припиняє дивувати, - ФОТО, ВІДЕО
Коментарі