Адмінресурс в дії. Вперше в історії маріупольська петиція набрала 1600 голосів. Пояснюємо, як це стало можливим

Електронна петиція вперше в історії існування цієї системи в Маріуполі за 8 днів зібрала 1600 підписів. До цього жодна петиція не набирала і 1000 голосів. Що ж сталося цього разу? 0629 постарався розібратися.

Петиція називається "Якісні залізничні перевезення для Маріуполя!..." У ній авторка петиції Людмила Шишханова, яка працює директоркою комунальної телерадіокомпанії "ТВ-7", звертається до мера міста Вадима Бойченка та депутатів Маріупольської міської ради з проханням донести думку мешканців міста щодо проблем залізничних пасажирських перевезень до Міністерства інфраструктури і керівництва "Укрзалізниці".

У петиції пані Людмила наводить ряд вимог, які повинні поліпшити комфорт та якість залізничного сполучення:

1. Спрямувати на маріупольський напрямок нові та сучасні вагони, повністю списавши аварійний рухомий склад потягу Маріуполь – Львів. А також замінити застарілі вагони на інших напрямках з Маріуполя.
2. Скоротити кількість годин перебування в дорозі на всіх напрямках через якісний ремонт рейкового полотна.
3. Відновити забуті маршрути. Зокрема, Маріуполь-Харків.
4. Почати реалізовувати проект запуску Інтерсіті в нашому місті.

Одразу зазначимо, що питання міжміського транспортного сполучення не є повноваженнями місцевої влади. Маріуполь не впливає на "Укрзалізницю", тому такі петиції мали б видалятися модераторами сайту, щоб не вводити мешканців в оману.

В Україні є сайти електронних петицій до президента, Верховної Ради та Кабінету Міністрів. Саме Кабмін має повноваження впливати на процеси в акціонерному товаристві "Укрзалізниця", яка є у державній власності країни. Проте не всі це розуміють, а дехто відверто займається популізмом.

Депутат Маріупольської міської ради від "Блоку Вадима Бойченка" Дмитро Забавін, агітує мешканців на своїй сторінці у Facebook голосувати за цю петицію.

"Давайте вместе требовать от "Укрзализницы" улучшения качества пассажирских перевозок. Слишком много лет нас кормили словом "завтра"... В 2015 году в Мариуполе был ужасный городской транспорт. Сейчас мы видим совсем другую картину. Если смог Мариуполь, сможет и вся страна", - пише Дмитро Забавін.

Питання міського транспорту - це повноваження міста, а міжміські перевезення "Укрзалізницею", яка не підпорядковується місцевій владі, - повноваження її керівництва та в окремих випадках Кабміну.

Але повернемося до кількості зібраних голосів на вже згаданій петиції.

Вона була опублікована на сайті електронних петицій Маріуполя "Е-dem"2 вересня.

Минуло 6 днів і станом на 10:30 8 вересня ця петиція мала 419 голосів.

Об 11 годині 9 вересня петиція назбирала вже 792 голоси.

Адмінресурс в дії. Вперше в історії маріупольська петиція набрала 1600 голосів. Пояснюємо, як це стало можливим, фото-1


Скріншот з вчорашньої статті 0629 "Голоси мешканців не чують. Як у Маріуполі "вбивають" електронні петиції"

А сьогодні, 10 вересня, вона перейшла потрібний для її розгляду поріг та набрала більше 1600 голосів. Фактично за день!

Адмінресурс в дії. Вперше в історії маріупольська петиція набрала 1600 голосів. Пояснюємо, як це стало можливим, фото-2


Скріншот станом на зараз, 16:40 10 вересня

Чим обумовлений такий рекордно швидкий для Маріуполя збір голосів на петиції?

Влада використовує адмінресурс. Працівник одного з маріупольських університетів розповів 0629, що муніципалітет попросив викладачів підписати електронну петицію. Те саме стосується і комітетів самоорганізації населення (КСН), їм теж надіслали з мерії лист з проханням підписати петицію.

Адмінресурс в дії. Вперше в історії маріупольська петиція набрала 1600 голосів. Пояснюємо, як це стало можливим, фото-3

Використовувати адмінресурс вирішили по повній, тому попросили також підписатися і бюджетників-лікарів. На електронну пошту лікарень понадходили "листи щастя" - у них муніципалітет пояснював: чому важливо підтримати цю петицію та містилася покрокова інструкція з реєстрації на сайті електронних петицій.

Адмінресурс в дії. Вперше в історії маріупольська петиція набрала 1600 голосів. Пояснюємо, як це стало можливим, фото-4

Все це дозволило за кілька днів набрати більше 1600 голосів.

Для чого це було потрібно?

Думка редакції 0629 така. По-перше, однією з причин може бути те, що місцева влада хоче показати мешканцям: зібрати за новими правилами 1500 голосів на петиції - це можливо, та ще й навіть в короткі терміни. Редакція 0629 не виключає, що такий стрімкий приріст голосів (удвічі з вчорашнього дня) пов'язаний з публікацією вчора статті на нашому сайті "Голоси мешканців не чують. Як у Маріуполі "вбивають" електронні петиції". Дякуємо всім причетним, ми побачили, що за декілька днів можливо зібрати на петиції навіть більше потрібної кількості голосів.

По-друге, ця петиція може стати важелем тиску на Міністерство інфраструктури України з боку влади Маріуполя. 3 вересня на форумі "Маріуполь 2030. Великі інвестиційні можливості" міністр інфраструктури Олександр Кубраков пообіцяв, що час дороги між Києвом та Маріуполем скоротиться до 12 годин. Тепер, використавши адмінресурс, влада зможе показати високопосадовцям, що мешканці вимагають кращої якості перевезень. 

Читайте також: Голоси мешканців не чують. Як у Маріуполі "вбивають" електронні петиції

"Поездка похожа на пытку". Мариупольцы просят Мининфраструктуры улучшить железнодорожное сообщение

Мариуполь петиции
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Комментарии