• Головна
  • До уваги побутових споживачів природного газу
Новини компаній
16:00, 13 липня 2021 р.

До уваги побутових споживачів природного газу

Новини компаній

Нещодавно, ТОВ «АЗОВГАЗ» повідомило про припинення постачання природного газу населенню з причини відсутності газового ресурсу. З 1 липня 2021 року їх споживачі автоматично тимчасово опинилися у реєстрі споживачів «Постачальника останньої надії» (скорочено ПОН - АТ НАК «Нафтогаз України»). Відповідно до Правил постачання природного газу, споживачі зможуть там перебувати не більше 60 днів – до 29 серпня 2021 року включно.

1. За якою ціною споживачі отримають газ в цей період?

Розрахунки за газ в цей період будуть здійснюватись за ціною ПОН, яка змінюється щомісяця (за останніми даними, що оприлюднені на офіційному сайті http://gas.ua, ціна газу у липні 2021р складає 11,05 грн з ПДВ за 1м3).

2. Як буде визначатися обсяг споживання газу в цей період?

Порядок обліку газу не залежить від постачальника і тому не змінюється. Споживачі, які мають газовий лічильник, зобов’язані щомісяця повідомляти оператору газорозподільних систем (в нашому регіоні – ПАТ «Маріупольгаз») фактичні показання газового лічильника з 01 по 05 число місяця, наступного за періодом розрахунку. Інакше обсяги споживання визначаються розрахунковим шляхом.

Повідомити показання газового лічильника можна наступним чином:

1) зателефонувати до контакт-центру: 59-61-04, (098)121-40-52, (050)423-42-45

2) відправити СМС-повідомлення: (098)121-40-52, (050)423-42-45

3) записати у реєстр на абондільницях ПАТ «Маріупольгаз»

4) через особистий кабінет на сайті: margaz.com.ua

5) через чат-бот сервіси: Viber-bot: https://margaz.com.ua/viber,

Telegram-bot: https://t-me/mariupolgazbot

3. Що робити споживачам протягом 60 днів перебування в реєстрі ПОН?

В зазначений термін споживачі зобов’язані:

- провести остаточний розрахунок за спожитий природний газ з попереднім постачальником (ТОВ «АЗОВГАЗ»);

- оформити заяву-приєднання та укласти договір на поставку природного газу з новим постачальником (обраним з переліку постачальників).

4. Що чекає тих споживачів, які це не зроблять?

Якщо боржник самостійно не вирішить питання по погашенню заборгованості, постачальник має право примусово стягнути заборгованість в судовому порядку, що збільшить суму боргу на суму витрат, пов’язаних із здійсненням цих заходів.

У разі відсутності договору з новим постачальником станом на 30.08.2021р., споживач зобов’язаний самостійно припинити газоспоживання. Інакше до нього будуть застосовані заходи примусового припинення розподілу (відключення) газу, з подальшим пред’явленням йому до сплати відшкодування вартості газу, використаного за період несанкціонованого відбору, з коефіцієнтом компенсації 1,5 (або 2,0 у разі не допуску до відключення).

5. Де знайти перелік постачальників газу та дізнатися про їх цінові умови?

Є декілька варіантів пошуку інформації про постачальників:

1) офіційні сайти постачальників. Наприклад, ознайомитись з ціновими пропозиціями ТОВ «МАРГАЗ» можна за цим посиланням: http://tovmargaz.com.ua/cinovi-propozicii/post/cinova-propoziciya-z-01-07-2021-diyucha;

2) реєстр ліцензіатів НКРЕКП, що міститься за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/Ліцензування (адмінпослуги)/Реєстри НКРЕКП

3) мобільний додаток «Енергетика онлайн» (в App Store та Google Play)

4) інформаційні портали «Газотека» (https://gasoteka.ua-energy.org),

«ГазПравда» (https://gazpravda.com.ua)

6. Яка перейти до іншого постачальника газу?

Після обрання нового постачальника споживачу необхідно:

1) заповнити заяву-приєднання до умов договору постачання природного газу побутовим споживачам та направити її новому постачальнику. Постачальник може додатково запросити у споживача документи про право власності на житло, довідку від попереднього постачальника про відсутність заборгованості та ін.

2) дочекатися повідомлення від нового постачальника про дату початку поставки газу або про відмову споживачу із зазначенням причин. Постачальник може анулювати заяву споживача у разі, якщо вважатиме його ненадійним - при наявності заборгованості перед попереднім постачальником, у разі отримання заяви від особи, що не є правовласником та ін.

7. Що робити споживачу у разі отримання відмови від постачальника?

Якщо можливо, то усунути зауваження, що спричинили відмову постачальника. Якщо це неможливо, то звернутись до іншого постачальника газу.

8. Де споживачу взяти заяву-приєднання?

Форма заяви-приєднання є додатком до типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, що затверджений Постановою НКРЕКП №2500 від 30.09.2015р, також її можна запросити у обраного постачальника, роздрукувати з його офіційного сайту або заповнити онлайн. Бланк заяви-приєднання до ТОВ «МАРГАЗ» можна роздрукувати за цим посиланням: http://tovmargaz.com.ua/f/connect_margaz.pdf

9. Скільки часу може тривати процедура переходу до нового постачальника?

Тривалість процедури зміни постачальника законодавчо обмежена і не може перевищувати 21 день з дати отримання постачальником заповненої заяви-приєднання від споживача.

10. Де споживачі можуть отримати роз’яснення на свої питання?

Для отримання роз’яснень, стосовно переходу до нового постачальника газу, споживачі можуть звернутися до тимчасових консультаційних центрів, які організовані за адресами:

- м.Маріуполь вул. Миколаївська, буд.16 (корпус 2 каб.112)

- смт.Мангуш, вул.Поштова, буд.5а

- смт.Нікольське, вул.Пушкіна, буд. 81

Консультації проводяться в липні-серпні 2021 року (в 10-00 год, в 13-30 год, в 16-00 год).

До уваги побутових споживачів природного газу, фото-1
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ТОВ «МАРГАЗ
live comments feed...