Окупанти додали до переліку портів, відкритих для заходу іноземних суден Маріуполь та Бердянськ.
Про це повідомив Центр транспортних стратегій.
Розпорядження підписано прем'єр-міністром країни-агресора рф Михайлом Мішустіним.
Це, як вважають представники так званої “ДНР”, дозволить окупантам активніше вивозити вкрадену продукцію з Донбасу та окупованої частини Запорізької області. Основною номенклатурою вантажу Маріупольського порту є метал, вугілля та зерно.
Зазначимо, що рішення Росії відкрити порти Маріуполя та Бердянська для заходу іноземних суден є грубим порушенням міжнародного права та суверенітету України. Ці порти розташовані на тимчасово окупованій території, яка юридично залишається українською. Будь-які дії окупаційної адміністрації щодо їхнього статусу не мають легітимності й не визнаються ані Україною, ані міжнародною спільнотою.
Згідно з Конвенцією ООН з морського права, лише суверенна держава має право регулювати доступ до своїх портів. Росія, як країна-агресор, не має права змінювати статус українських портів чи відкривати їх для міжнародного судноплавства. Крім того, вивезення продукції з окупованих територій — металу, вугілля, зерна — є прямим порушенням Гаазьких та Женевських конвенцій, які забороняють експлуатацію ресурсів окупованої землі в інтересах окупанта.
Такі дії також ігнорують міжнародні санкції. Іноземні судна, які погодяться на захід у ці порти, ризикують потрапити під вторинні санкції як учасники незаконної торгівлі. Окрім юридичних аспектів, це створює загрозу безпеці судноплавства, адже порти розташовані в зоні бойових дій, де відсутні гарантії захисту екіпажів і вантажів.
Фактично, це рішення є спробою легалізувати системне пограбування українських ресурсів і перетворити окуповану територію на джерело економічної вигоди для країни-агресора.
Нагадаємо, Маріупольський морський порт на тимчасово окупованій території став інструментом системного пограбування. За даними Маріупольської міської ради, у 2024 році окупанти вивезли звідти понад 350 тисяч тонн вантажів, зокрема українське зерно, метал та інші ресурси.
Росіяни відновили інфраструктуру порту — запустили станції сортування, перевантаження та великі залізничні ваги — щоб збільшити темпи вивозу. У 2025 році планується введення в експлуатацію 25 гідротехнічних споруд, включно з 18 причалами, що свідчить про намір наростити масштаби вивезення награбованого та забезпечення військових потреб РФ.
Читайте також:
В Маріуполі окупанти хочуть збільшити потужності морського порту